56-os megemlékezés a Juliannában
Felsőseink emléksétát tettek a nevezetes helyszíneken.
Alsós megemlékezés

Az 1956-os forradalom 60. évfordulójának tiszteletére az idei tanévben az alsó tagozatos gyerekek, kollégák és szülők segítségével nagyon színvonalas múltbéli utazáson vehettünk részt a könyvtárban rendezett kiállításon. Itt korabeli eredeti újságok, hanganyagok, fényképek, ruhák és egyéb kiegészítők tették meghittebbé a megemlékezés pillanatait.
Miután minden osztály megtekintette a kiállítást, a gyerekek tanítóik vezetésével nemzeti karszalaggal a csuklójukon a hagyományos 1956 m-es futáson vehettek volna részt a Ligetben, de a zord időjárást mérlegelve úgy döntöttünk, hogy a „pesti srácok és lányok” 1956 lépéssel kisétálnak az Emlékműig. Az esővel és hideggel dacoló kicsi hősök az iskolába visszaérkezve jutalomban részesültek. Kollégáimmal együtt azt éreztük, hogy ez a kiállítás igazán kézzelfoghatóvá tette a gyerekek számára ezt a különleges korszakot és eseményt.

Bea néni

 


 
Felsős megemlékezés


Iskolánk 7. osztályos tanulói Horgos Vilmos és Dobó Krisztina pedagógusok vezetésével már nagyon várták a megemlékezés napját. Az idei évben egy formájában igencsak új megoldással szerettek volna örömöt okozni a többi felsős tanulónak és pedagógusnak az 1956-os megemlékezés kapcsán. Az emlékséta ötletén felbuzdulva a 23 tanuló 3 hét felkészülés és csoportmunka során, nagyon kevés tanári segítséggel tervezték meg az állomások programjait, szerkesztettek tesztlapokat, készítettek okleveleket, valamint értékelték a beadott feladatlapokat.
A 11 órakor kezdődő 3 órás program a zord időjárásnak köszönhetően időközben egy kicsit átszerveződött, ennek ellenére mégis sikerült megvalósítani az eltervezett programot. A séta során a tanulók megismerkedhettek Sztálin személyével, a kommunista időszak jellemzőivel, a terror és a forradalom fogalmával, láthattak igazi barikádot a 7. osztályos teremben s hallgathatták a jól felkészült diáktársaik 5 perces kiselőadásait a fentiekben felsorolt témákban.
Nagyon jó volt megtapasztalni, hogy milyen jó hatással volt az osztályközösségekre ez a program.
Üde színfoltot jelentett az az újítás is, hogy a programok végén a hetedikesek értékelték a legjobban teljesítő diákokat, osztályokat, pedagógusokat, míg a résztvevők megszavazhatták, hogy melyik állomáson kapták meg a legtöbb információt a forradalommal kapcsolatban.
Azt gondoljuk, hogy ez a formabontó megemlékezés meghozta az eredményt, hiszen minden diák és pedagógus valódi élménnyel indulhatott haza ezen a borongós, igazi őszi délutánon.
 
 
Horgos Vilmos
osztályfőnök