Pályázatok

Iskolánk évek óta sikerrel vesz rész a Határtalanul! című programban.
Megvalósult  a Magyar Kormány támogatásával
A kirándulásokról szóló beszámolókat az alábbiakban tesszük közzé.
 
2024
Napló és busz
2023
Napló és képek
Napló,2022
Napló, 2019
https://vimeo.com/348236934
Napló, 2017
Videó 2017

Napló, 2016

Napló, 2015
Napló, 2013

 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pályázat a Béres-Verseny megrendezésére
A Budapest-Fasori Református Kollégium minden évben megnyitja kapuit az ország különböző pontjairól érkező éneklő tehetségek számára. A verseny nem szimplán verseny, de egyben lelki alkalom is, melyet idén az áhítat és a zsoltárok mellett a verseny névadójáról való megemlékezés, interaktív zenei foglalkozás és orgona bemutató tett még színesebbé.
A már közel két évtizedre visszatekintő ének-zenei találkozó az idei évben 36 iskola közel 200 diákját hozta össze, ahol kicsik és nagyok összesen kilenc kategóriában mérhették össze képességeiket. Az idei rendezvény megvalósulását a Nemzeti Tehetség Program keretében az Emberi Erőforrás Kezelő és az Emberi Erőforrások Minisztériuma tette lehetővé.
Fotó és cikk: Kissné Barabás Mónika
 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A 2022-23-as tanév kezdetén a Nemzeti Tehetségprogram keretében bekapcsolódhatnak tanulóink a modern digitális világba, a programozás és a robotika világába. Az intézményünk kiemelten támogatja a tehetséges tanulóinkat minden tudományos és művészeti területen. A robotika fejleszti a gondolkodási, logikai, nyelvi képességeket, a kreativitást és segítségével a tanulók lemodellezhetnek szinte mindent, ami körülvesz minket. Mára olyan szintre jutott a társadalom, hogy a gyermekek már egészen kis koruktól kezdve számítástechnikai eszközökkel találkoznak, foglalkoznak, s ennek egyik ága a robotika, melyben szeretnénk támogatni és fejleszteni a tanulóinkat. A program segítségével megismertetjük tanulóinkkal a robotok működését és megtanítjuk őket egyszerű működtetési feladatok elvégzésére is.

/userfiles/files/julianna/egyeb/robotikabesz23.pdf





Beszámoló a 2022-2023-as tanév Robotika szakkörének eredményeiről


Sikeres tanévet zártunk a robotika jegyében
Gyülekezetünk iskolája egy tavalyi pályázat során megnyert egy robotikával kapcsolatos pályázatot. Ez lehetőséget adott két pedagógusunk számára, hogy a gyermekeket megismertessék a programozás és a robotépítés fortélyival.
2022-ben iskolánk részt vett az ARTEC Robot csapatának Vándorrobot programjában. Két pedagógusunk elvégzett egy képzést, ahol elsajátította a Studuino Scratch alapú programozását. Ezután intézményünkbe megérkezett a Vándorrobot promóciós készlet, mellyel fél évig kedvcsináló foglalkozásokat tartottak a tanulók számára. Nagyon izgalmasak voltak ezek az alkalmak, így a vezetőség tagjaival értekezve megbeszéltük, hogy a továbbiakban is szeretnénk folytatni a digitális világ beépítését a pedagógiába. Ennek eredményeként adtunk be és nagy örömünkre nyertünk egy pályázatot a Kulturális és Innovációs Minisztérium szervezésében, így iskolánk több ARTEC Robot készlettel gyarapodott.
A 2022/2023-as tanévben három robot szakkör indult. Egy alsó és két felső tagozatos. Az alsó tagozaton második osztálytól kezdve csatlakozhattak gyerekek a programhoz. Az első néhány alkalommal mindegyik csoport megismerkedett a készletekkel, rendszerezte a dobozok tartalmát, összeillesztette a csatlakozókat, azaz felkészült az éves munkára.
Következő lépésként az elemekből építkeztek, még programozás nélkül, hogy kellő tapasztalatot szerezzenek az alkotás kreatív részében. A gyerekek nagyon élvezték a szabad építés örömét, ám kifejezetten tetszett nekik az is, amikor valamilyen algoritmus alapján készíthettek különböző kreációkat.
Az újabb szint már a virtuális világban zajlott. A legkisebbek a Studuino blokk alapú programrendszerén keresztül, míg a nagyobbak a Scratch program segítségével - melyet magyar nyelven is használhatnak - sajátították el a programozás alapjait. Eleinte a mozgásirányító részével foglalkoztak, majd sorban tanulták meg a különböző szenzorok működését, programozásaiknak a mikéntjét. A tanulók olyan jól belejöttek a program használatába, hogy saját maguk is készítettek már animációkat, játékokat az alkalmazásban.
Ezután megismerkedtek a DC és szervomotorokkal, a távolságérzékelőkkel és érintésérzékelőkkel, LED-es fényekkel, a hangjelző beállításával. Eleinte olyan robotokat építettek, amiknek az összeszerelési útmutatója megtalálható az ARTEC Robot honlapján, így még inkább fejlődött az analizáló-szintetizáló képességük. A szenzorok működésének kiismerése után már egyszerűbb parancssorokkal programozták be őket, például készítettek nyomógombos kacsát, zenélő kutat, versenyautót, jelzőlámpát, meseszereplőket.
Felső tagozaton a gyerekek más tanóráikról is hoztak ihletet, így született meg Robot Toldi, aki mutatja a budai utat, vagy harcol a farkasokkal, illetve a történelem tantárgyhoz kapcsolódó nagy földrajzi felfedezések vagy éppen a Francia Forradalom nyaktilója.
A foglakozások emelkedett, vidám, kötetlen hangulatban teltek, így mind a gyerekek, mind a pedagógusok bizakodva várják a jövő évi folytatást.