Tehetséggondozás

Tehetséggondozó szakkörök

Iskolánk a tanulók szociális helyzetéből és fejlettségéből eredő előnyeiből  képességkibontakoztató felkészítést szervez, melynek keretei között a tanulók egyéni tehetségének kibontakoztatása, fejlődésének elősegítése, a tanulók tanulási, továbbtanulási esélyének a kiegyenlítése folyik szakkörök keretein belül.

A pedagógus feladata ezeken a foglalkozásokon:
●       az önálló tanulást segítő tanulói fejlesztés
●       az együttműködésen alapuló módszertani elemek alkalmazása
●       erős oldal támogatása
●       gyenge oldal kiegyenlítése
A tehetséggondozásban részt vevő tanulók oktatása  azonos évfolyamokon egy csoportban zajlik.

A tehetség- talentum három jellegzetességét vizsgálja a Református Gazdagító Tehetségprogram iskolánkban évről évre. Mérése azonban nem egyszerű feladat. Akkor jó a vizsgálat, ha komplex, azaz több szinten mér. Ugyanis többféle tehetség van, és a tehetség nem is mindig mérhető. Sokszor a környezet is befolyásolja, hogy a tehetség megjelenik-e.
A komplex vizsgálat részei:
●       tanári jellemzés
●       tesztek, felmérések, kérdőívek
●       szülői jellemzés
A szűrések után a tesztek kiértékelésre kerülnek és ezek alapján kínáljuk fel a lehetőséget a tanulóinknak.

A tehetség fogalma időről időre változik, a társadalom és a kultúra alakítja igényei és elvárásai szerint. Így igen nehéz a foglalkozások tematikáját kialakítani.  Ebben segítséget nyújt a Gazdagító Program előre kidolgozott foglalkozási terve, melynek alapján ebben a tanítási évben tehetséggondozó szakkört az alábbiak szerint tartunk:
●       2. évfolyamon természetismeretből tart foglalkozást Juhász Eszter,   
●       2. évfolyamon magyar nyelv és irodalomból tart foglalkozást Juhász Eszter,      
●       2. évfolyamon matematikából tart foglalkozást Pák Tünde,         
●       2. évfolyamon magyar nyelv és irodalomból tart foglalkozást Pák Tünde,         
●       4. évfolyamon természetismeretből tart foglalkozást Tatárné Kunya Marianna.         

Széplaki Györgyné felső tagozaton matematikából tart foglalkozásokat.          


Tehetséggondozó Alap


Az alábbi dokumentumok mindenkori legfrissebb változatának eléréséhez szükséges lehet az internetböngésző gyorsítótárának (cache) törlése. A legtöbb böngészőben ez az Eszközök menü Előzmények törlése parancsával végezhető el.
 
Tehetséges tanulók támogatása

Tehetséges tanulóink minden évben részesülhetnek a Julianna iskola Tehetséggondozó Alapjának támogatásában. Várjuk azon 3–8. évfolyamos tanulók jelentkezését, akik bármilyen tevékenységben (tanulás, sport, művészetek stb.) tehetségesnek bizonyulnak, tehetségüket igazolni tudják, annak kibontakoztatásáért sokat tesznek. A jelentkezéshez egy kitöltött adatlapot kell eljuttatni az osztályfőnököknek. Az adatlap letölthető honlapunkról, valamint átvehető a portán. A jelentkezést követően a Tehetséggondozó Alap zsűrije dönt a támogatottak köréről és a támogatás mértékéről. 
Jelentkezési határidő: 2020/21-es tanévre a járványügyi helyzetre tekintettel meghosszabítva 2021.04.30-ig

Intézményünk Tehetséglapjának támogatott tanulói a 2019/2020-as tanévben:
 
- Berényi Tamás Zsolt  15.000 - Ft
- Borze Zénó  30.000 - Ft
- Kancsár Péter  40.000 - Ft
- Mihály Levente  25.000 - Ft
- Németh Júlia Fanni  30.000 - Ft
- Tóth Liza Emma  20.000 - Ft
 
JULIANNA ISKOLA TEHETSÉGGONDOZÓ ALAP SZABÁLYZAT
 
Adatlap

Ma már gimnazisták, akik néhány évvel ezelőtt ötletes munkájukkal felhívták magukra a figyelmet. Az alábbi cikk legyen kedvcsináló mai diákjaink számára!

A Re Design – Gondold újra! című pályázatra a 2015. március 16-i héten elkészült a Pet-Ra nevű diáktutajunk.
Büszkeségünkre az alapanyagokat a Budapest-Fasori Református Kollégium tanulói, szülei és dolgozói hozták be az iskolába a megelőző két hónap során. Raklapokat, több száz petpalackot, seprűnyeleket, régi lepedőt felhasználva készült el ez a ladik az iskola alagsorában és udvarán.
A szorgos kezek kizárólag az adott évben 5. évfolyamos tanulóktól származtak, akik nem kevés fejfájást okoztak az iskola életében azzal, ahogy egy hónapon keresztül szünetekben, ebédidő alatt, valamint a napköziben összeszerelték az anyagokat, és létrehozták Pet-Rát.
Gurzó József fiatal feltaláló szellemi ötletét Maloschik Emma, Diószegi Keve, Pauler Ábel, valamint Bóni Márko valósították meg.
 

CsibÉSZtúra

Szeretettel ajánljuk Önök és gyermekeik figyelmébe a csibÉSZtúra elnevezésű honlapot. A honlap szerkesztői sok hasznos, a gyermekek tanulását nagyban segítő videóval, a legújabb felfedezéseket ismertető cikkekkel, s egyéb érdekességekkel várják az oldal látogatóit.
 
Jó szórakozást kívánunk!