Tehetséggondozás

Tehetséggondozó szakkörök

Iskolánk a tanulók szociális helyzetéből és fejlettségéből eredő előnyeiből  képességkibontakoztató felkészítést szervez, melynek keretei között a tanulók egyéni tehetségének kibontakoztatása, fejlődésének elősegítése, a tanulók tanulási, továbbtanulási esélyének a kiegyenlítése folyik szakkörök keretein belül.

A pedagógus feladata ezeken a foglalkozásokon:
●       az önálló tanulást segítő tanulói fejlesztés
●       az együttműködésen alapuló módszertani elemek alkalmazása
●       erős oldal támogatása
●       gyenge oldal kiegyenlítése
A tehetséggondozásban részt vevő tanulók oktatása  azonos évfolyamokon egy csoportban zajlik.

A tehetség- talentum három jellegzetességét vizsgálja a Református Gazdagító Tehetségprogram iskolánkban évről évre. Mérése azonban nem egyszerű feladat. Akkor jó a vizsgálat, ha komplex, azaz több szinten mér. Ugyanis többféle tehetség van, és a tehetség nem is mindig mérhető. Sokszor a környezet is befolyásolja, hogy a tehetség megjelenik-e.
A komplex vizsgálat részei:
●       tanári jellemzés
●       tesztek, felmérések, kérdőívek
●       szülői jellemzés
A szűrések után a tesztek kiértékelésre kerülnek és ezek alapján kínáljuk fel a lehetőséget a tanulóinknak.

A tehetség fogalma időről időre változik, a társadalom és a kultúra alakítja igényei és elvárásai szerint. Így igen nehéz a foglalkozások tematikáját kialakítani.  Ebben segítséget nyújt a Gazdagító Program előre kidolgozott foglalkozási terve, melynek alapján ebben a tanítási évben tehetséggondozó szakkört az alábbiak szerint tartunk:
szervezése folyamatban....
//tavalyi programunk volt:
●       2. évfolyamon természetismeretből tart foglalkozást Juhász Eszter,   
●       2. évfolyamon magyar nyelv és irodalomból tart foglalkozást Juhász Eszter,      
●       2. évfolyamon matematikából tart foglalkozást Bálint Tünde,         
●       2. évfolyamon magyar nyelv és irodalomból tart foglalkozást Bálint Tünde,         
●       4. évfolyamon természetismeretből tart foglalkozást Tatárné Kunya Marianna.  //       

Széplaki Györgyné felső tagozaton matematikából tart foglalkozásokat.          


Tehetséggondozó Alap


Az alábbi dokumentumok mindenkori legfrissebb változatának eléréséhez szükséges lehet az internetböngésző gyorsítótárának (cache) törlése. A legtöbb böngészőben ez az Eszközök menü Előzmények törlése parancsával végezhető el.
 
Tehetséges tanulók támogatása

Tehetséges tanulóink minden évben részesülhetnek a Julianna iskola Tehetséggondozó Alapjának támogatásában. Idén sokan pályáztak, aminek nagyon örültünk. Zenében, sportban is megmutatkozott sokféle tehetség. 
Várjuk a pályázatokat a 2023-24-es tanévben is.
Benyújtási határidő: 2024.03.31

A Tehetséggondozó Alap zsűrije döntése értelmében a következő kiemelkedően tehetséges diákok nyerték el intézményünk Tehetségalapjának támogatását a 2022/2023-as tanévben:
 
- Kovács Krisztina 35.000 - Ft
- Rép László  35.000 - Ft
- Schulc Panna  15.000 - Ft
- Szigeti Boldizsár  45.000 - Ft
- Tarpataky-Hary Botond  20.000 - Ft
- Tarpataky-Hary Levente 20.000 - Ft

Gratulálunk a nyertes pályázóknak!
Kívánjuk, hogy minden nap éljék át Urunk Istenünk áldó szeretetét.

Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál volnék, de igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott Krisztus Jézus. /Filippi 3,12
 
JULIANNA ISKOLA TEHETSÉGGONDOZÓ ALAP SZABÁLYZAT
 
Adatlap

Ma már gimnazisták, akik néhány évvel ezelőtt ötletes munkájukkal felhívták magukra a figyelmet. Az alábbi cikk legyen kedvcsináló mai diákjaink számára!

A Re Design – Gondold újra! című pályázatra a 2015. március 16-i héten elkészült a Pet-Ra nevű diáktutajunk.
Büszkeségünkre az alapanyagokat a Budapest-Fasori Református Kollégium tanulói, szülei és dolgozói hozták be az iskolába a megelőző két hónap során. Raklapokat, több száz petpalackot, seprűnyeleket, régi lepedőt felhasználva készült el ez a ladik az iskola alagsorában és udvarán.
A szorgos kezek kizárólag az adott évben 5. évfolyamos tanulóktól származtak, akik nem kevés fejfájást okoztak az iskola életében azzal, ahogy egy hónapon keresztül szünetekben, ebédidő alatt, valamint a napköziben összeszerelték az anyagokat, és létrehozták Pet-Rát.
Gurzó József fiatal feltaláló szellemi ötletét Maloschik Emma, Diószegi Keve, Pauler Ábel, valamint Bóni Márko valósították meg.
 

CsibÉSZtúra

Szeretettel ajánljuk Önök és gyermekeik figyelmébe a csibÉSZtúra elnevezésű honlapot. A honlap szerkesztői sok hasznos, a gyermekek tanulását nagyban segítő videóval, a legújabb felfedezéseket ismertető cikkekkel, s egyéb érdekességekkel várják az oldal látogatóit.
 
Jó szórakozást kívánunk!