DÖK

Iskolai Diákönkormányzat
 

A tanulók, diákkörök a tanulók érdekeinek képviseletére diákönkormányzatot hozhatnak létre. A diákönkormányzat munkáját e feladatra kijelölt, felsőfokú végzettségű és pedagógus szakképzettségű személy segíti, akit a diákönkormányzat javaslatára az intézményvezető bíz meg.
 
A diákönkormányzat véleményét ki kell kérni:
  • az iskolai SZMSZ jogszabályban meghatározott rendelkezéseinek elfogadása előtt,
  • a tanulói szociális juttatások elosztási elveinek meghatározása előtt,
  • az ifjúságpolitikai célokra biztosított pénzeszközök felhasználásakor, valamint
  • a házirend elfogadása előtt.

A Julianna Diákönkormányzat (továbbiakban: DÖK) keretében minden tanuló részt vehet véleménynyilvánításával, javaslataival osztálya és az iskola életének szervezésében, működtetésében, az osztály és az iskolai közösség irányításában. A tanulók a tanév kezdetén megválasztják önkormányzati képviselőiket. A testület jogkörét, működési rendjét a nevelőtestület által jóváhagyott a DÖK Szervezeti és Működési Szabályzata rögzíti. A köznevelési törvényben meghatározott esetekben, valamint a tanulók nagyobb közösségét (azaz az iskola tanulólétszámának több mint a harmadát) érintő kérdésekben az iskolai DÖK jogosult a véleményezési jog gyakorlására.
Diákönkormányzatok működése ITT!

Az iskolai diákközgyűlés
 
Tanévenként legalább egy alkalommal iskolai diákközgyűlést kell összehívni. A diákközgyűlés összehívásáért az iskola igazgatója a felelős. Az iskolai diákközgyűlésen minden tanulónak joga van részt venni. A diákközgyűlésen a diákönkormányzatot segítő nevelő, valamint a diákönkormányzat vezetője beszámol az előző diákközgyűlés óta eltelt időszak munkájáról, valamint az iskola igazgatója tájékoztatást ad az iskolai élet egészéről, az iskolai Munkatervről, a tanulói jogok helyzetéről és érvényesüléséről, az iskolai Házirendben meghatározottak végrehajtásának tapasztalatairól.
 
Tisztségviselők voltak a 2024/2025-ös tanévben:
Osztályképviselők
3.a - Bőtös Nina, Maloschik Vencel
3.b - Gőczi Emőke, Viszlai Milán
4.a - Szepesy Áron, Kabán Bianka
4.b - Márton Ábel, Sonjic Dusán, Zimányi Mózes
5.a - Kalocsai Dorottya, Vojtek Zsombor
5.b - Kozma Anna, Tarpataky-Hary Levente
6.a - Juzeva Viktória, Vizvári Csongor
6.b - Antal Márton, Pályi Veronika, Szőrös Milán (pót:)
7.a - Komlósi Noel, Sasaran- Kereki Krisztián pót: Kozma Luca
7.b - Diószegi Álmos, Boros Balázs
8.a - Kósa Georgina, Volovik Dária, Földesi Viktória (pót)
8.b - Antal Boróka, Simon Máté, Wanderlich - Madaras Vajk Csaba 

2024-2025-ös tanév beszámolója

Idén a DÖK újból lelkesen indult, több programot, akciót szerveztünk.
Nagyon sokat hozzátesz ez az aktivitás a közösség fejlődéséhez, felelősségérzet, szociális kompetenciák fejlesztéséhez. Kicsiben megtapasztalható a demokrácia működése, gyakorolható az elfogadás, egymás értékeinek felfedezése.
Programjaink voltak:
1. alakuló csapatépítő tréninget tartottunk
2. elnököt, vezetőséget választottunk
3. ötödikes gólyaavató bulit tartottunk
4. kahoot kihívásokat rendeztünk
5. adventi kvíz vetélkedőt tartottunk
6. A Teremtésvédelem hete kapcsán
  • filmvetítéseket
  • kahoot vetélkedőket tartottunk
  • Luca-napi DÖK büfét rendeztünk nagy sikerrel, kár, hogy nagyon kevés kolléga nézett rá.
7. a tavalyihoz hasonlóan nagyon sikeres farsangot szerveztünk, sokan voltunk, és a gyerekek nagyon jól érezték magukat
8. egész évben gyűjtöttük a palackokat és a bevételből vettük a jutalmakat az alkalmakra
9. A Happy hét programjait idén is megszerveztük
10. a képviselőkkel év végén egy közös mozizáson voltunk
11. iskolai versenyeken, programokon segítőként, meghívottjént részt vettek DÖK-ös gyerekek
12. a DÖK nap programja is sikeres volt - fontos, hogy kötetlenebb, lazább, vidám programunk is legyen, és ebben is éljük meg a közösséget
A közösségfejlesztés, „közösségben együtt lenni jó” érzésének a megtapasztalása nemcsak osztály szinten, hanem tagozat vagy iskola szinten is nagyon fontos.
Én hiszek benne, hogy olyan élményeket szerzünk ezzel a gyerekeknek, ami maradandó, fejlesztő, és pozitív érzéseket ébreszt.
Szeretnénk közösségi embereket nevelni, szociálisan érzékenyeket, elfogadóakat, akik értékelik a másik jó tulajdonságát, és segítik abban, amiben kevésbé jó. Olyan embereket szeretnénk nevelni, akik tudnak csapatban játszani, együttműködni.
 




Tisztségviselők voltak a 2018/2019-es tanévben:
Osztály Tisztség Név
5.a titkár Mazány Bendegúz
5.a titkárhelyettes Szabó Sára
5.b titkár Szemők Mátyás
5.b titkárhelyettes Márton Roland
6.a titkár Dudás Benedek
6.a titkárhelyettes Hetesi Luca
6.b titkár Gazdag Luca
6.b titkárhelyettes Káldy Pál
7.a titkár Szabó Annamária
7.a titkárhelyettes Kiss Gergely
7.b titkár Vincze András 
7.b titkárhelyettes Zsigmond Emese
8.a titkár Beszterczey Tamás
8.a titkárhelyettes Molnár Marcell
8.b titkár Lévai Márk 
8.b titkárhelyettes Herkely Tamás