Zarándokének 2
Híradás a wittenbergi kerékpártúráról
Utunkat folytatva Urunk új ismeretségekről is gondoskodik napról napra: a königsteini evangélikus gyülekezet terített asztallal várt bennünket a fárasztó keddi tekerés és kompozás végén csodálatos templomépületükben, majd a szeretetvendégséget követően esti ahítatunkat a gyülekezet közösségében tartottuk. Határokat átlépő közös „Bízz bennem” játékkal kezdett Édes Gábor lelki vezetőnk, akinek szavai szinkronfordításban a helyi gyülekezethez is eljuthattak. Ez alkalommal adtuk tovább első alkalommal a zilahi testvéreinktől tanult áldó búcsúének német nyelvű változatát („Möge die Strasse...”), amelyet a helyi kántor improvizációval színesített orgonakísérettel támogatott. Örömmel adtuk át a gyülekezetünk nevében hozott ajándékcsomagot, tudva, hogy a benne adott hagyományos magyar virágmagkeverék a helyi Bibliakertben jó földbe hullik majd.
Drezdában a helyi önkormányzat biztosított számunkra vezetőket, akik megmutatták nekünk a város legfőbb nevezetességeit. Ezek közül is kiemelkedett, hogy külön vezetéssel megtekinthettük a Frauenkirche nevű templomot, amely arról híres, hogy 1945-ben az angolszász szövetséges légierő porig bombázta, és csak a német újraegyesítést követően épülhetett fel részben az eredeti építőkövek felhasználásával. Vendéglátóink a templomnak csaknem minden szegletét megmutatták nekünk, még azt is lehetővé tették, hogy a velünk tandemkerékpáron túrázó két látáskorlátozott testvérünk kézzel is követhesse a vezetést, és így ismerhesse meg a szóban leírt díszítéseket.
Talán még nagyobb vendégszeretetben volt részünk Mühlbergben, ahol egy ma is szakrális célokat szolgáló kolostorban kaptunk szállást és lehetőséget esti áhítatunk megtartására. Utóbbihoz a kolostor vezetője, páter Alois is csatlakozott szinkrontolmács segítségével. Másnap reggel fontosnak tartotta megosztani velünk, mekkora élményt jelentett számára, hogy a testvérek közül többen is milyen nyíltan tárják a többiek elé Istennel kapcsolatos élményeiket, érzéseiket, gondolataikat. Elmondta azt is, hogy Mühlbergben, illetve általában a volt NDK területén a hit ilyen megnyilvánulásával sajnos csak ritkán lehet találkozni, mivel itt a hit, a vallás inkább csak a fejekben él. A páter útravalóul azzal bocsátott el minket, hogy „Úgy tekerjetek, mint akik áldottak!”
Áhítat Mühlbergben páter Alois társaságában

Utunk következő nagyobb állomása Torgau városa volt, ahol a városnézés keretében megtekintett Marienkirchében érdekes szokásként elmondták, hogy a konfirmandusok a konfirmáció-előkészítőt azzal kezdik, hogy a templomban alszanak. Torgau városa több mindenről nevezetes, többek között arról, hogy itt halt meg Luther Márton felesége.
Utolsó állomásunk Wittenberg lesz, de erről egy következő híradásban számolunk be.

Fürjes Zoltán
Szeretet – vendégség
Bízz bennem!

Königsteini gyülekezet
Fasori gyülekezet
Volt, ahol szilvás pitével vártak
Mi meg a kompra
Magasság
és mélység
A fasori gyülekezet köszöntése mellé ajándékba vittük
Láthatóan örömet szereztünk

Gyülekezeti élet a volt NDK-ban
A múzeum is öröm volt
Éhesen
Már nem
A legjobb családban is megesik